השר ארדן האריך את הצו לסגירת האוריינט האוס

    אבי יעקב No Comments on השר ארדן האריך את הצו לסגירת האוריינט האוס

    בתקופה האחרונה הגבירה הרש"פ את מאמציה להתבסס במזרח ירושלים זאת בשל הכרזת טראמפ • כחלק מההתבססות במזרח ירושלים והרשות הפלסטינית העבירה כספים לגורמים מטעמה במזרח העיר

    צילום: ויקיפדיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר ארדן הורה היום על הארכת הצו המונע את פעילות של הרשות הפלשתינית במזרח ירושלים בעקבות ניסיונות הפלשתינים להגברת הפעילות באזור.

    השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן האריך היום את תוקף הצו המגביל את פעילותו של המוסד "אוריינט האוס" ומוסדות נוספים במזרח ירושלים בעקבות השתייכותם לרשות הפלסטינית.

    הצו עליו חתם השר ארדן מגביל את פעילותו של המוסד "אוריינט האוס" הפועל במזרח ירושלים, וכן מוסדות נוספים במזרח העיר: "לשכת המסחר המזרח ירושלמית", "המועצה העליונה לתעשיית התיירות הערבית", "המרכז למחקרים פלסטינים (מאד"א)", "מועדון האסיר הפלסטיני" ו-"המשרד למחקרים חברתיים וסטטיסטיים" בעקבות השתייכותם לרשות הפלסטינית.

    השר ארדן האריך את הצו מכיוון שלאחר הצהרת טראמפ, הפלשתינים הגבירו את מאמציהם להתבסס במזרח ירושלים והרשות הפלסטינית העבירה כספים לגורמים מטעמה במזרח העיר, הרש"פ עדיין רואה ב"אוריינט האוס" כנקודת שליטה שלה במזרח ירושלים.

    הצו מורה שלא לקיים את הפעילות מטעם הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים, בהתאם לסעיף 3(א) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), התשנ״ה- 1994, אשר אוסר על הרשות הפלסטינית לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.

    השר גלעד ארדן: המאבק על ריבונותנו בכל חלקי ירושלים נמשך כל העת. הרשות הפלשתינית מנסה לערער את ריבונותה של ישראל בבירתנו באפן עקבי, אני לא אאפשר זאת. כל ניסיון של הרש"פ להשיג דריסת רגל בשטח מדינת ישראל ייעצר באופן מידי"



    0 תגובות